Tävlingsfunktionär

Att vara funktionär vid KRK:s tävlingar är ett jättebra sätt att få nya kamrater och att bygga vår gemenskap. Det är också ett av de bättre sätten att som medlem bidra till att trygga föreningens inkomster till våra övriga förenings-aktiviteter. Dessutom måste Kungsbacka Ridklubb arrangera tävlingar för att fortsatt vara behörig att utfärda tävlingslicenser till föreningens ryttare.
Bli en av oss – bli Funktionär du också!
Kungsbacka Ridklubb brukar arrangera mer än 35 tävlingsdagar per år inom hoppning och dressyr. För varje tävlingsdag behövs det cirka 25 frivilliga funktionärer vid en hopptävling. På en dressyrtävling krävs det något färre funktionärer.
Det är viktigt att fylla på med energi för att orka med!
När du ställer upp som funktionär på våra tävlingar så kommer du att bli en del av ett härligt gäng samt att föreningen står för fika och mat under dagen. Lunch och fika kuponger får du i sekretariatet när du kommer. Vid större tävlingar har vi även ett funktionärsrum där det alltid finns något att fylla på energin med!