Börja rida

Vad roligt att du vill börja rida hos oss på Kungsbacka Ridklubb!

Vänligen registrera dig i kölistan hos MinRidskola.

Skicka sedan direkt ett mejl till ridskola@kungsbackaridklubb.se och ange namn och vilken gruppnivå du önskar köa till.

Vi återkommer via mail när det finns ledig plats i lämplig nivå, tänk på att snabbt återkoppla om ni vill ha platsen ni erbjuds.

OBS! Det är viktigt att du mailar in om gruppnivå så vi kan notera rätt i kön och så småningom kunna erbjuda plats i rätt grupp. Vid nystart av grupper utgår vi delvis ifrån vilken nivå vi har längst kö till.

Kösystem

I dagsläget är det väldigt många som vill börja rida hos oss och det är kö till de flesta nivåer.

Vi har en köavgift om 100 kr/termin som faktureras via mail i början av respektive termin.

För att vara aktuell i urvalet till ledig plats behöver denna avgift vara betald.

Skulle du ångra dig eller behöva hoppa av kön meddelar du detta till: ridskola@kungsbackaridklubb.se

När du får erbjudande om en grupp har du möjlighet att tacka nej två gånger, därefter nollställs din kötid och du hamnar sist på kö igen.

Om du inte svarar alls på mailet om erbjudande av plats kommer du att tas bort ur systemet helt.

Detta för att kölistan skall hållas aktuell med elever som har ett aktivt intresse av att börja rida.

För nya nybörjar-start elever, kommer nya grupper att annonseras ut via ett grupputskick på mail, med all information som är viktig att veta inför eventuell kursstart. Datum och tid för när gruppen öppnar för att ta emot anmälningar, kommuniceras i samma inlägg. När gruppen öppnat är det först till kvarn som gäller.

Oftast blir det aktuellt för ny grupp att starta i samband med terminsskifte.

Har du däremot ridit lite innan och motsvarar fortsättningsnivå, eller om det är en generell kö till alla ridskolans grupper på nivån ni meddelat. För att underlätta det administrativa arbetet, går det bra att även notera vilka dagar och tider som är mest aktuellt att tacka ja till.

För redan befintliga elever, som är inskrivna i en grupp på KRK och önskar byta grupp eller rida fler dagar i veckan. Finns möjligheten att stå i kö till en annan grupp internt, utan kostnad och du har då förtur framför den externa kölistan till just den gruppen.