Zäta

Zäta är en brun valack född 1998 på det kända stuteriet Zangersheide i Belgien.
Att det har blivit just Zäta som smeknamn har med stuteriet att göra. Alla hästar därifrån har nämligen ett Z sist i sitt namn. ????????
Och det var en absolut nödvändighet med ett smeknamn för alla oss som jobbar på klubben... Att uttala hans riktiga namn är näst intill en omöjlighet, dessutom ganska långt, krångligt o opraktiskt.????
Landsherr van het Schaarbroek Z heter han för att vara exakt. ????
Om man inte riktigt vet kan man aldrig gissa sig till att Zäta nu börjar bli en gubbe och är äldst i hästflocken. ????????
Han är fortfarande bland de piggaste hästarna vi har i verksamheten! ????
Inte sen att ladda igång vid banhoppning eller busa en repa med de yngre grabbarna i lösdriften. ????????
Flocken är viktig för Zäta, han vill vara med där det händer.
Han blir trygg av de andra och trivs väldigt bra i det livet han lever. ????
Innan han kom till oss på Krk har han tävlat upp t.o.m. 135 cm hoppning utomlands.????
Eftersom han är äldre och född utomlands är han brännmärkt på ena låret som ung. Har du sett vad det föreställer? ????

Zäta

Zäta är en brun valack född 1998 på det kända stuteriet Zangersheide i Belgien.

Landsherr van het Schaarbroek Z heter han för att vara exakt.

Han är fortfarande bland de piggaste hästarna vi har i verksamheten! Inte sen att ladda igång vid banhoppning eller busa en repa med de yngre grabbarna i lösdriften.

Flocken är viktig för Zäta, han vill vara med där det händer. Han blir trygg av de andra och trivs väldigt bra i det livet han lever.

Har du sett vad det föreställer?