Nosse

Karinoss, allas vår Nosse, är en stadig kille född 2006.
Han har en trogen och stabil tjänst som trygg läromästare här hos oss på Kungsbacka ridklubb, flytten hit gick 2014. ????
Nosse tar gärna livet med ro, en extra tupplur på eftermiddagen är inte fel. Mat och sovklockan är väl kalibrerad. ????????????
Han gör detta med den äran!  ???????? ????
Väntar tålmodigt helt stilla vid rampen även när flera personer är runt o fixar vid upplyft av ryttare. ????????‍????
Han är lugn och snäll på utetur, strosar gärna lite längre bak i ledet o luktar på blommorna. ????
Dressyr är han riktigt flink på, skänkelvikningar framförallt! ????
Hoppning är också kul, fast allra helst med en ryttare som övertygar honom att han faktiskt är en humla. ????
Lite stor o tung, men kan flyga fint ändå ????
Tvivlas det lite på förmågan däremot kan han behöva titta flera gånger på hindret när han kommer fram, precis som om han har en överläggning om ifall han kan ta sig över eller inte... ????
Nåt han inte gillar så mycket är att spänna sadelgjorden. Det blir så konkret att den inbyggda mat o sovklockan måste vänta då. ????
Berätta gärna om ditt bästa minne med Nosse för oss i kommentarerna! ????

Nosse

Karinoss

Karinoss, allas vår Nosse, är en stadig kille född 2006.

Eftersom han är trygg, stark och har ett ben i varje hörn jobbar han ofta med habilitering och funkis-ridning. Han gör detta med den äran! Väntar tålmodigt helt stilla vid rampen även när flera personer är runt o fixar vid upplyft av ryttare. Han är lugn och snäll på utetur, strosar gärna lite längre bak i ledet o luktar på blommorna.

Dressyr är han riktigt flink på, skänkelvikningar framförallt! Hoppning är också kul, fast allra helst med en ryttare som övertygar honom att han faktiskt är en humla. Lite stor o tung, men kan flyga fint ändå Tvivlas det lite på förmågan däremot kan han behöva titta flera gånger på hindret när han kommer fram, precis som om han har en överläggning om ifall han kan ta sig över eller inte...