Att tävla för KRK – Ryttaravtal

Ryttaravtal

Våra ryttare kan välja att skriva på ett ryttaravtal. Det innebär att man tävlar lite billigare på klubben, mot att man ställer upp som funktionär och hjälper till. Du kan ladda ner och läsa Ryttaravtal 2024.

Att tävla för KRK

För att tävla för Kungsbacka Ridklubb behöver du ha löst medlemskap för innevarande år och tagit grönt kort, samt beställt tävlingslicens via TDB. Ett gott uppförande mot hästen, andra medtävlande, egna och andras föräldrar, hästskötare, funktionärer på tävlingsplats och andra i din närhet är en självklarhet för oss.

Vi ser gärna att varje ryttare hjälper till som funktionär på våra egna tävlingar. Detta för att vi vill kunna genomföra så många tävlingar som möjligt med högsta möjliga kvalitet. Kungsbacka Ridklubb är en populär tävlingsplats. Vi har gott rykte att vår organisation är bra och att vi har trevliga funktionärer. Vi jobbar hela tiden på att bli ännu bättre!

Kungsbacka Ridklubb en ideell förening – basen för den svenska ridsporten är det ideella arbetet. Utan detta skulle betydligt färre barn och ungdomar få möjligheten att rida och umgås med hästar. Sett ur ett internationellt perspektiv gör detta svensk ridskoleverksamhet unik. Hela tävlingsverksamheten vilar på att människor vill och tycker det är roligt att göra en insats.

För att kunna hålla den kostnadsnivå vi har idag är den enskilde medlemmens insats en förutsättning. Alla insatser är viktiga stora som små.

Terminsplanering VT-24

Välkomstbrev Licensryttare 2024

Tävlingsfunktionär

Att vara funktionär vid KRK:s tävlingar är ett jättebra sätt att få nya kamrater och att bygga vår gemenskap. Det är också ett av
de bättre sätten att som medlem bidra till att trygga föreningens inkomster till våra övriga förenings-aktiviteter. Dessutom måste Kungsbacka Ridklubb arrangera tävlingar för att fortsatt vara behörig att utfärda tävlingslicenser till föreningens ryttare.

Bli en av oss – bli Funktionär du också!

Kungsbacka Ridklubb brukar arrangera mer än 35 tävlingsdagar per år inom hoppning och dressyr. För varje tävlingsdag behövs
det cirka 25 frivilliga funktionärer vid en hopptävling. På en dressyrtävling krävs det något färre funktionärer.

Det är viktigt att fylla på med energi för att orka med!

När du ställer upp som funktionär på våra tävlingar så kommer du att bli en del av ett härligt gäng samt att föreningen står för fika och mat under dagen. Lunch och fika kuponger får du i sekretariatet när du kommer. Vid större tävlingar har vi även ett funktionärsrum där det alltid finns något att fylla på energin med!